субота, 28 листопада 2015 р.

                      До уваги молодих вчителів!


Пропоную поради вчителям, які щойно розпочали свій педагогічний шлях та сповнені бажанням творити  разом із своїми учнями, щоб  досягти поставленої мети у навчанні.
   

1.  Знайдіть себе, свій образ. Беріть на озброєння те, що Вам здається своїм, до вподоби.
2. Усе має значення, усе потрібне: й ерудиція, і методика, і позакласна робота, і психологія спілкування, і любов до дітей, і дисципліна.
3.  Цінуйте гумор у спілкуванні з учнями.
4.  Вивчайте можливості кожного учня.
5. Вчиться вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли, на Вашу думку, вони помиляються чи у Вас обмаль часу. Пам'ятай: кожен вихованець повинен знати, що Ви його вислухаєте.
 6. Наполегливо оволодівайте навичками самоаналізу уроку. Пам'ятайте слова В. О. Сухомлинського: «... один із секретів педагогічної творчості і полягав у тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратись в гарному и поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху».
7.Зздійснюйте творчий пошук шляхів подолання труднощів у спілкуванні. Пам'ятайте: ведення щоденника з перших кроків Вашої педагогічної діяльності дасть змогу активізувати внутрішній діалог із самим собою, сприятиме розвитку педагогічної думки — відвертої, самокритичної, творчої.
8. На всі уроки приходьте підготовленим, із зайвими цікавими завданнями або інформацією, бо іноді до дзвінка залишаються зайві хвилини, які потрібно заповнити.
9. Пропонуйте учням завдання, які розкривають їх, як особистість, н-д:
- тренінгові заняття («Світ мого «Я», «Я – частинка людства»,«Стань успішною людиною»)
- спілкування в колі («Розкажи мені про себе», «Домінуючий мотив мого навчання»,
- бесіди («Бути здоровим – моє право», «Без добрих справ нема доброго імені», «З віри в себе – до творця своєї долі»);
 - дискусії, диспути («Підлітковий вік – який він?», «Як спіймати птаха щастя?»);
- мозковий штурм («Кохання – це…», «Як не опинитися в обіймах зла?», «10 заповідей здоров’я»,);
- ситуативні, рольові ігри;
- презентація творчих задумів з вивчених тем;
- створення особистого банку життєтворчих ідей.
10. Давайте можливість і право учням самостійно розв’язувати питання з вивчених тем, приймати розумні рішення у різних проблемних ситуаціях на основі їх аналізу, активного обговорювання та захисту своєї позиції.
11. Вчитайтеся в розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках – і в пояснювальну записку до програми.
12. Вивчіть матеріал цього розділу, питання, теми.
13. Сформулюйте задум уроку, дайте відповідь на запитання, якого б Ви хотіли досягти в результаті його проведення, сформулюйте мету уроку (навчальну, виховну, розвивальну).
14.Продумайте структуру уроку й зафіксуйте все знайдене в плані-конспекті.
15. Підготуйте наочні й навчальні посібники, не забудьте підготувати й перевірити справність ТЗН, комп’ютерної техніки.
16.. Повторіть подумки або вголос вузлові елементи плану, продумайте непередбачені обставини, знайдіть і зафіксуйте запасні варіанти.
17.Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.
18. Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.
19. Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.
20. Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці: пропонуйте їм більше писати.
21. На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
22. Під час використання технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання якомога ефективно.
23. Під час організації самостійної роботи, усних відповідей не квапте учнів.
24. Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів розвивального навчання.
25. Звертайте увагу на виховні аспекти уроку: працездатність, бережливість, зібраність.
26. Домашнє завдання потрібно давати з поясненнями, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника.
27. Пам’ятайте: кожний урок не повинен бути схожим на попередній.

Бажаю Всім успіху, натхнення,здійснення мрій і дістати свою зірку на небі!
                                   З повагою Павлюк Л.М.








2 коментарі:

  1. Лариса Миколаївна, було б добре, якби Ви поділилися порадами на одному із засідань школи молодого педагога.

    ВідповістиВидалити
  2. Так, обов'язково! Думаю зможу поділитись досвідом на наступному засіданні.

    ВідповістиВидалити