понеділок, 23 листопада 2015 р.



10 методів генерації нових ідей

1. Мозковий штурм. Автором цього методу є Алекс Осборн. Група людей активно пропонує різні ідеї, учасники групи намагаються їх розвинути, й одразу ж аналізують їх, виявляючи недоліки і переваги.


2. Метод Едварда де Боно «Шість капелюхів». По ходу творчого процесу людина по черзі надягає шість капелюхів різного кольору. У білому він неупереджено перевіряє цифри і факти, у чорному - намагається знайти негативні риси, у жовтому - аналізує позитивні моменти, у зеленому - генерує нові ідеї, у червоному - може дозволити активну емоційну реакцію. Ну і, нарешті, у синьому капелюсі, підбиваються підсумки роботи.
3. Метод «Ментальні мапи» розробив Тоні Б'юзен. В його теорії робиться наголос на те, що креативний процес тісно пов'язаний з пам'яттю людини, тому розвивати треба саме пам'ять. Він запропонував написати в центр листа ключове поняття, а всі асоціації, які треба запам'ятати, писати на гілках, що йдуть від головного слова. Ідеї можна також малювати. Створення такої мапи допомагає придумувати нові асоціації, образ мапи набагато краще запам'ятовується.
4. Синектика. Автор - Вільям Гордон. В його теорії головне джерело нових ідей - це пошук аналогій. Для початку необхідно обрати об'єкт і намалювати таблицю для його аналогій. У першому стовпчику пишуть прямі аналогії, у другому - непрямі, наприклад, заперечення ознак першого стовпчика. Потім зіставляють ціль, об'єкт і непрямі аналогії. Приклад: об'єкт - олівець, завдання - розширення асортименту. Пряма аналогія - об'ємний олівець, її заперечення - плаский олівець. Результат - олівець-закладка.
5. Метод фокальних об'єктів від Чарльза Вайтінга. У цьому методі об'єднуються ознаки різних об'єктів в одному предметі. Приклад: свічка і поняття «Новий рік». Новий рік значить свято, іскри бенгальських вогнів, до свічки це теж стосується. Якщо бенгальську свічку стерти в порошок і додати його у віск, то вийде «новорічна» свічка з іскристою крихтою всередині.
6. Морфологічний аналіз, запропонований Фріцем Цвиккі, полягає у тому, що досліджуваний об'єкт розкидають на компоненти, з яких обирають найістотніші характеристики. Потім їх змінюють і намагаються знову зібрати разом. У підсумку виходить новий об'єкт.
7. Непрямі стратегії. Цей метод придумали Браян Ено і Пітер Шмідт. Для цього методу потрібна колода карт з командами, наприклад, «дай волю злості», «вкради рішення» тощо. Людина витягує карти і виконує вказівки.
8. Метод «Автобус, ліжко, ванна». В його основі лежить переконання, що нові ідеї не тільки криються у глибині нашої підсвідомості, а й рвуться назовні, треба їх просто випустити, тобто не заважати їхній появі. Нова ідея може прийти в голову у найбільш незвичному місці.
9. Розшифровка. Для цього необхідно взяти незрозумілий напис іноземною мовою, наприклад ієрогліфи. У людини, яка розгадує напис, в цей момент можуть народжуватися в голові найрізноманітніші асоціації.
10. Пастка для ідей. У цьому методі необхідно фіксувати абсолютно всі ідеї, можна їх записувати на диктофон або в зошит. А потім за нагоди повертатися до них.
                                                      7 порад для молодих людей від Уоррена Баффета
Уоррен Баффет – один з найвідоміших світових мільярдерів, який у свої 84 роки має статки понад $44 млрд. Не зважаючи на таку вражаючу, а подекуди просто неосяжну для звичайних людей суму, більшість своїх заощаджень він жертвує на благодійність та різноманітні соціальні програми.
1. Ключ до успіху – емоційна стабільність. Щоб розбагатіти, високий IQ не потрібен.

2. Інвестуйте в себе, розвивайте свої таланти та працюйте над слабкими сторонами. Інвестиції в себе не завжди означають оплату навчання у вузі. У мене два дипломи, але я не вішаю їх на стіну – я навіть не знаю, де вони лежать. Джон Меллор провів дослідження, в якому одна група молодих людей ходила в університет, а інша – проводила час на пляжі. Їх результати не відрізнялися кардинально – вони залежали лише від того, як той чи інший студент працював над розвитком своїх умінь.




Немає коментарів:

Дописати коментар