ЖВАВО, ІННОВАЦІЙНО, ПЕРСПЕКТИВНО
Сергій
КУТНЯКОВ
Саме так оцінили
педагоги МАН майстер-клас польських освітян з методики роботи Клубів молодих
дослідників. Незвичайне за формою і креативне за змістом міжнародне навчання
відбулося в Центрі науково-технічної творчості молоді «Сфера» Оболонського
району м. Києва. Представники польського Центру науки «Коперник» спільно з
Національним центром «Мала академія наук України» організували майстер-клас за
методикою роботи Клубів молодих дослідників.Захід проводили координатор східних
проектів Центру науки «Коперник» Малгожата РАТКОВСЬКА, представник відділу
освіти цього центру, спеціаліст Клубу молодих дослідників Артур ФРАНЧУК і
консультант зі східних проектів Олена ЖМІНЬКО.
– Ми намагалися зібрати
на майстер-клас цільову аудиторію, і це нам вдалося. Залучили до занять
методистів НЦ «МАНУ», педагогів Київської МАН, центру «Сфери», організаторів
наукових пікніків і представників наукових лабораторій «Весела наука». Ми
ознайомилися із застосуванням польської методики навчання Клубів молодих
дослідників не тільки в позашкільній освіті, а й в загальноосвітніх навчальних
закладах, – зазначила заступник директора з методичної роботи НЦ «МАНУ»
Світлана ЛИХОТА. – Хотілося, щоб наші вчителі ознайомилися з діяльністю Центру
науки «Коперник», у співпраці з яким ми бачимо кілька перспективних напрямів.
Нам теж є чим поділитися з польськими партнерами, які, впевнена, знайшли для
себе багато корисного. А методисти НЦ «МАНУ» опанували нові методики і
технології, які плануємо впроваджувати у навчальних закладах системи Малої
академії наук. У Клубах молодого дослідника під наглядом дорослих педагогів
діти та молодь разом експериментують, самостійно отримуючи нові знання.
Координує проект Центр науки «Коперник». По всій Польщі і за кордоном уже
працює більше 350 таких клубів.
– Місією Центру науки
«Коперник» є пропаганда науки і наукового методу, освіта дітей і розвиток
їхнього кругозору, вплив на суспільство, функціонування в локальних спільнотах,
у своїх командах. Основний метод – наука, а через науку програма підштовхує
учнів до критичного мислення, розвитку їх креативності і активної участі в
житті локального співтовариства, – пояснив Артур ФРАНЧУК. До речі, пан Артур
високо оцінив співпрацю з українськими колегами – педагоги дуже відкриті,
швидко розуміють нові методики і все, про що йдеться і що відбувається на
майстер-класі.
Як зазначили
організатори заходу, методику центру можна застосовувати при викладанні
будь-якої наукової дисципліни. І робити це доцільно саме так, як це можна було
побачити на заняттях з українськими фахівцями в галузі освіти – з гумором, у
відкритому діалозі і постійній співпраці з аудиторією, що дуже жваво, з
неприхованою цікавістю слухала доповідачів. Усі 25 учасників майстер-класу були
активні і креативні при виконанні завдань як у командах, так і при
індивідуальній роботі. Наприклад, за допомогою крохмалю і води приготували
неньютонівську рідину, а потім перевірили оригінальні зміни її форми. Зокрема,
спостерігали танцювальний ефект, помістивши рідину на динамік акустичної
колонки. Закінчився захід екскурсією ЦНТТМ «Сфера», яку провів її директор
Олександр ТИХОПІЙ. Гості з Польщі були приємно здивовані високим рівнем
навчання та науково-технічної творчості в цьому позашкільному навчальному
закладі освіти. Слід зазначити, що у ЦНТТМ «Сфера» працює 164 гуртки, при цьому
роботи юних техніків відомі не тільки у столиці, а й далеко за її межами.
Учасники майстер-класу
щиро вдячні польським колегам за увагу й обмін досвідом установ двох дружніх
європейських країн. Базис під плідну українсько-польську науково-освітню
співпрацю закладений чималий.
Немає коментарів:
Дописати коментар